Nezobrazuje se oznámení o novém emailu

Poslední dobou stále častěji řeším problém s tím, že se uživateli nezobrazuje oznámení o nové poště. Vysledoval jsem, že se to nejčastěji stává u instalací Lotus Notes kde se přepíná několik uživatelských ID. První co v těchto situacích zkouším je smazat následující soubory:

  • cache.ndk
  • desktop6.ndk (nebo desktop.ndk)

Dál potom jako další krok zkouším kompaktaci workspace. Bohužel ani jedna metoda v tomto případě nezabrala. Hledal jsem tedy na webu a narazil na následující článek, kde je řešení tohoto problému popsáno.

Podle uvedeného článku je možných příčin a řešení více, ale mě zatím vždy na 100% zabral následující postup

  1. Vypnout klienta Lotus Notes
  2. Otevřít notes.ini
  3. Smazat řádky které obsahují řetězec „NewMailSeqNum“
  4. Uložit notes.ini a spustit klienta Lotus Notes

Řádky s řetězcem „NewMailSeqNum“ obsahují počítadlo nových emailů a jak jsem zjistil, tak pokud se na jednom počítači střídá více uživatelů (přepíná více ID souborů), tak se počítadlo občas rozpadne. Smazáním dojde k tomu, že při prvním spuštění klienta Lotus Notes se řádky vytvoří znovu a naplní se správnou hodnotou.

Pokud byl problém způsobený právě rozpadlým počítadlem, tak by se nyní již měla informace o novém emailu zobrazovat korektně.

Poznámka:
Byť jsem to nikdy nepotřeboval, tak dříve než začnete zasahovat do notes.ini je dobré si vytvořit jeho zálohu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *