Již několikrát jsem se setkal s dotazem zda je možné automaticky třídit do složek emaily které jsou do emailové schránky doručeny jako potvrzení o zobrazení mnou odeslaného emailu. Moje odpověď je ano a okamžitě následuje info od uživatele: „Ale já jsem si vytvořil pravidlo, pokud předmět obsahuje „Přečteno:“, tak přesuň do složky a emaily mi zůstávají v doručené poště.“
To je právě to co je zavádějící. Nápis „Přečteno“ je sice vidět ve sloupci Předmět, ale email toto slovo ve skutečnosti neobsahuje a proto pravidlo vytvořené výše uvedeným způsobem nefunguje. Jak vytvořit pravidlo, které bude pro uvedený účel funkční si nyní ukážeme.
Postup pro vytvoření je následující
- V pohledu Nástroje – Pravidla klepněte na tlačítko Nové pravidlo
- V části určené pro definic podmínky zadejte formulář obsahuje Return Receipt
- Klikněte na Přidat. Tím se zvolená definice dostane do okna „Při přijetí poštovních zpráv splňujících tyto podmínky:“
- V části určené pro definici požadované akce zvolte „přesunout do složky“
- Klepněte na tlačítko Vybrat a vyberte (nebo vytvořte) požadovanou složku
- Klepněte na tlačítko Přidat akci. Celá definice pravidla bude vypadat následovně
- Klepněte na tlačítko OK
Nyní by pravidlo mělo být zobrazeno v pohledu pravidla a v okamžiku kdy Vám bude do schránky doručeno potvrzení o přečtení nějakého emailu, tak bude zařazeno do zvolené složky.
Poznámka mimo téma:
Nezapomeňte, že pokud chcete pravidlo vypnout, tak ho nestačí smazat, ale před smazání ho je potřeba deaktivovat tím, že ho vyberete a následně klepnete na tlačítko „Zakázat“