Český klient Lotus Notes a elektronický podpis

Používáte elektronický podpis pro emailové zprávy které odesíláte do internetu z českého klienta Lotus Notes? Pokud ano, může se stát, že příjemce Vám odmítne zprávu přijmout, protože česká verze Lotus Notes posílá na nepřípustném místě znaky národní abecedy v nativním přímém kódování.

Já jsem se s tímto setkal v případě emailu adresovaného do ČNB která nepřijímá elektronicky podepsané emaily z českého klienta Lotus Notes. Problém není v doručení emailu, ale v nemožnosti korektního ověření, že email nebyl po cestě měněn.

Jak jsem zjišťoval, tak možnosti řešení jsou dvě

  • instalace anglické verze klienta Lotus Notes
  • obrátit se s uvedeným problémem přímo na IBM

Poznámka:
Informace na stránkách epodatelny ČNB

Na webu Petra Kunce je článek, který rovněž popisuje zde uvedený problém a současně obsahuje odkaz na další článek ve kterém je fix řešící tento problém.

9 komentářů k „Český klient Lotus Notes a elektronický podpis“

  1. Dobry den,

    nedaji se prosim Vas nekde predmetne knihovny sosnout,pripadne zaslat mailem.Predem Vam moc dekuji za pomoc.

    Radim

    Pali mne to pro klienta LN 8.0.2 FP1 v CZ,EN,FR mutaci

    [Odpověď]

    MaHa Odpověď:

    Problém by měl být pouze v nárdoních mutacích, anglická verze je v pořádku. Pokud jsem českého klienta nahradil anglickým tak to bylo vždy OK.
    Máte SW maintenance na Lotus? Pokud ano, můžete se obrátit přímo na IBM. Máte nějakou firmu která vám dělá systémovou podporu na Lotusy nebo vám dodává licence na Lotus? Zkuste se obrátit na ně a oni případně na IBM.

    [Odpověď]

  2. Zdravím, máme od IBM knihovny pro verzi 7.0.2 CS. Konkrétně se jedná o nstrings.dll.mui. Pokud napíšete email, tak knihovny pošleme. Jinak my naopak sháníme to samé pro verzi 8.0.2 CS, IBM sice pořád tvrdí, že už to je/nebo bude opravený, ale v realitě stav trvá. David

    [Odpověď]

    MaHa Odpověď:

    jj, přesně tyto knihovny to jsou. Ve verzi 8.0.2 CZ se problém vyskytuje a verzi 8.5 CZ jsem nezkoušel.

    [Odpověď]

  3. Zajímavé je, že se o chybě ví už od verze 7, kdy jsem ji minimálně já reportoval. Škoda, že to stále v 8.0.2 nechodí 🙁

    Také je velmi zajímavé téma s využitím čtečky GemPC USB-SL a Starcos (tuším 3.0) karty od CSOB. Bohuzel se mi ji nepodarilo rozběhnout. IBM to hází na výrobce čtečky, výrobce čtečky na IBM. 😉 Ale s nižší verzí karty to fungovalo. Jediné řešení je požádat ČSOB o vydání starší karty. Což zatím naštěstí lze. Až to nepůjde, budeme muset začít používat Outlook 🙁

    S přátelským pozdravem

    Petr Bílý

    [Odpověď]

  4. Nevíte někdo identifikátor té chyby u IBM, případně zda je možné někde na NETu najít aspoň relativně autoritativní popis. Díky Ivo(sh)

    [Odpověď]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *